loading...
آموزش شغل
آموزش شغل بازدید : 153 جمعه 18 مرداد 1392 نظرات (0)

چطور از صفر شروع كنید و پولدار شوید

وقتی در زندگی به خودم آمدم، به حال خودم تاسف می‌خوردم، چون پولی در بساط نداشتم و برایم این سوال مطرح بود كه زندگی اصلا منصفانه نیست. همواره می‌گفتم چرا بعضی‌ها ثروتمندند و بعضی‌ها فقیر! معتقد بودم تا پول نداشته باشید، نمی‌توانید درزندگی موفق باشید. بعد اتفاقاتی افتاد كه زندگی‌ام را تغییر داد. به این نتیجه رسیدم كه اغلب آدم‌های پولدار از صفر شروع كرده‌اند

 

گرفتار زنجیر

اوایل 30 سالگی علیرغم موفقیت‌های كوتاه‌مدتم، هیچ‌وقت پولی نداشتم كه با آن بتوانم به استقلال مالی برسم. با خودم می‌گفتم همیشه قبض‌های بدهی به‌قدری زیاد است كه بانك‌ها تا آخرین سكه‌های پولم را هم می‌بلعند. من همیشه بدهكار بودم و فكر این‌كه زمانی به استقلال مالی برسم، یك لحظه هم به ذهنم نمی‌رسید. حتی اگر فرصت تجاری مهمی پیش برایم می‌آمد، كاری از دستم ساخته نبود و از آنجایی كه پول پیش نداشتم، آزادی هم نداشتم. من درزنجیر كار به بند كشیده شده بودم و نمی‌توانستم خودم را رها كنم. وقتی درباره موفقیت‌های مالی و میلیونرهای خودساخته شروع به مطالعه كردم، متوجه شدم تقریبا همه كسانی كه دوروبرم هستند، به نوعی شرایطی مشابه من داشته‌اند. همه آنها دراغلب اوقات، نگران پول بوده‌اند و ایده ثروتمند شدن، برایشان رویایی درفاصله دور بوده كه امكان به حقیقت پیوستنش تقریبا بعید بوده است ممكن است شما هم درهمین لحظه و همین شرایط باشید، ممكن است بدهی‌ها و قبض‌های شما، از دارایی‌ها و پول نقدتان بیشتر باشد.

آمار وحشتناك است

همه آمارها وحشتناك است و فقط تعداد كمی از مردم دررفاه هستند و تمام این موارد 2 دلیل عمده دارد: این‌كه آنها هرگز تصمیم نمی‌گیرند پول‌دار شوند، البته ممكن است آرزو كنند، امیدوار باشند و دعا كنند؛ اما هرگز تصمیم قاطعی نمی‌گیرند. دوم این‌كه حتی اگر تصمیم بگیرند پولدار شوند، آن‌قدر وقت را هدر می‌دهند كه فرصت‌شان تمام می‌شود. آنها همیشه برای به عقب انداختن كارهایشان توجیهی دارند

لذت و درد

پس انداز، یكی از موانع ذهنی مهم است كه مانع می‌شود اشخاص علیرغم آنكه می‌دانند باید پس‌انداز كنند؛ ولی این كار را انجام نمی‌دهند. فقط بستگی به شرطی شدن در دوران كودكی دارد. وقتی بچه بودید، پدرومادرتان شما را تشویق می‌كردند پو‌ل‌هایتان را پس‌انداز كنید؛ اما خرج كردن پول به معنای خرید شیرینی و شكلات و اسباب‌بازی بود. وقتی اینها را می‌خریدید، لذت می‌بردید. دراین شرایط ایده پس‌انداز كردن، به معنای گذشتن از این لذت و رضایت بود بنابراین نسبت به پس‌انداز، برداشت منفی درشما ایجاد شد. هدف شما باید این باشد كه برنامه‌ریزی ذهن نیمه‌هشیار خود را معكوس كنید تا دربرابر خرج پول و پس‌انداز آن، برداشت متفاوتی داشته باشید. باید بدانید داشتن پول درحساب پس‌انداز به معنای امنیت خاطر و دستمایه شادی و خوشبختی درمراحل دیگر زندگی است.

راهكارهای ثروتمندان

چندسال قبل حسابدار من كسی بود كه كار حسابداری بسیاری از مردان و زنان ثروتمند را هم انجام می‌داد. او به این نتیجه رسید كه همه این ثروتمندان دارای2 درجه مشترك هستند؛ اول این‌كه بدهی بسیار كمی داشتند و درازای هربدهكاری، سرمایه‌گذاری‌های قابل ملاحظه‌ای داشتند كه برایشان تولید درآمد می‌كرد. آنها بدون توجه به شرایط اقتصادی تا زمانی‌كه مطمئن نبودند بدهی‌های‌ آنها تبدیل به سود به مراتب بیشتر نمی‌شود، اقدام به وام گرفتن نمی‌كردند. نكته دیگری كه او متوجه شد، این بود كه هیچ‌كدام به سرعت ثروتمند نشده بودند؛ برنامه آنها، این بود كه سالانه 8 تا 10 درصد بر سرمایه‌های خود بیفزایند، آنها حریص نبودند، پولشان را به‌تدریج انباشت كرده بودند و بدون توجه به شرایط اقتصادی به این كار ادامه می‌دادند.

استراتژی داشته باشید

برای اغلب افراد تصور این‌كه از حد استاندارد زندگی خود بكاهند، دشوار است. خیلی‌ها حاضر نیستند زندگی با تجمل كمتری داشته باشند؛ ولی دوست دارند دركنار آن، پولشان درحساب پس‌اندازشان افزایش یابد. وقتی ما به این افراد پیشنهاد می‌كنیم كه با 90 درصد یا حتی درصد كمتری از درآمد خود زندگی كنند، واكنش‌های منفی نشان می‌دهند. ممكن است صددرصد با این نظر موافق باشند؛ اما حاضر نباشند با استاندارد پایین‌تری زندگی كنند؛ اما می‌توان دربرابر این واكنش طبیعی درقبال پس‌انداز و انباشت پول، واكنش نشان داد. من اسم آن را استراتژی «گوه» گذاشته‌ام. ممكن است از خرج نكردن پولی كه آن را دراختیار ندارید مشكلی نداشته باشید.

استراتژی گوه چطور كار می‌كند؟

از امروز به بعد مصمم شوید كه 50 درصد اضافه حقوق و پاداشی را كه می‌گیرید پس‌انداز كنید. تقریبا همه می‌توانند بپذیرند 50 درصد پولی را كه هنوز دریافت نكرده‌اند، پس‌انداز كنند. اگرمن به شما بگویم یك دلار به شما می‌دهم و شما در قبالش نیم‌دلار به من بدهید، آیا مشكلی دارید؟ بدون‌شك شما آن را بلافاصله قبول می‌كنید. شما باید از همین قاعده درباره عملكرد ذهن خود استفاده كنید.

عادات میلیونرهایی كه از صفر شروع كردند!

زمانی در برنامه شام بازنشستگی یك بانكدار شركت كردم. او با میلیونرهای مختلفی وقت صرف كرده بود و درباره میلیونرهای خودساخته اطلاعات وسیعی داشت. می‌گفت با دریانوردان،‌كشاورزان، معلم‌ها، حتی كارگرهای زیادی معاشرت داشته كه همگی توانسته بودند میلیونر شوند! او می‌گفت وجه مشترك همه این اشخاص، این بوده كه پولشان را پس‌انداز می‌كردند و بعد آن را با دقت و حساب شده سرمایه‌گذاری می‌كردند. این اشخاص از دوران جوانی خود چشم‌انداز وسیعی برای آینده داشتند و حاضر بودند سال‌ها وقت خود را صرف رسیدن به استقلال مالی كنند

عمل‌گرا باشید

بسیاری از بازرگانان و تجار، بیشترین موفقیت خود را در زمینه‌هایی كه انتظارش را ندارند، كسب می‌كنند. آنها كاری را شروع می‌كنند و بعد به این نتیجه می‌رسند كه به آن اندازه‌ای كه فكر می‌كردند، كارشان سودآور نیست. این اشخاص از انعطاف‌پذیری خود استفاده می‌كنند و درگیر كارجدیدی می‌شوند. مهم‌ترین كاری كه باید بكنید، این است كه شروع كنید و دست به كار شوید. راه موفقیت، شروع كردن و بعد قدم‌های بعدی را برداشتن است.

از فرصت استفاده كنید

اولین بخش موفقیت، دست به كارشدن و دومین بخش ادامه دادن آن است. هركاری با ایمان و شجاعت شروع می‌شود. باید به دامان آنچه ناشناخته است شیرجه رفت. مطمئن باشید آدم موفقی، حتما از فرصت‌هایش استفاده كرده است. از هر 10 نفری كه می‌خواهند تجارتی را شروع كنند، یك نفر شجاعت شروع كردن و نشان دادن خود را دارد. كلید موفقیت دست به كارشدن است. ترس از شكست، باعث می‌شود اشخاص دست به كار نشوند و این ترس، آنها را فلج می‌كند و ترس از شكست آن را حتمی می‌سازد. اجازه ندهید این امر مانع كار شما شود.

اقدامی كه شما را ثروتمند می‌كند

اگر واقعا دوست دارید مشكلات‌تان تمام شود و شما هم پولدار شوید، به این 4 نكته توجه كنید:

1- اولین قدم، میل و خواسته است: باید به اندازه كافی خواهان موفقیت مالی باشید تا برای رسیدن به آن معتقد شوید، باید بخواهید دركوتاه‌مدت از خودگذشتگی كنید تا دربلندمدت به استقلال مالی برسید. برای این‌كه در زمینه مالی از صف بقیه جدا شوید، باید فعلا امتیازات فوری را به عقب بیندازید و شروع به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری كنید.

2- باید تصمیم بگیرید : دومین قدمی كه مهم است، تصمیم‌گیری است. باید همین حالا تصمیم بگیرید و هركاری را كه لازم می‌دانید، برای رسیدن به استقلال مالی انجام دهید.‌ باید هربهایی كه برای رسیدن به این موفقیت لازم است را بپردازید.

3-باید مصمم باشید: سومین عامل، داشتن عزم راسخ است. باید آن‌قدر بكوشید و ادامه دهید تا بتوانید به همه مشكلات غلبه كنید و به خواسته خود برسید. عزم راسخ و مداومت، شاید مهم‌ترین عامل برای موفقیت عالی و مشخص باشد.

4- از صفر شروع كنید: اگر ایده پس‌انداز 10 درصد از درآمد ماهانه شما برایتان باوركردنی یا امكان‌پذیر نیست، چه می‌توانید بكنید؟ باید شما هم به بقیه بپیوندید؟ اغلب مردم، نمی‌توانند با 10 درصد پس‌انداز درآمدشان شروع كنند. بسیارخب شما چه می‌كنید؟ انسان موجود عادت است، خیلی زود می‌توانید با 99 درصد درآمدتان زندگی و به آن عادت كنید. بعد از آن 2درصد درآمدتان را پس‌انداز كنید و وقتی كاملا به این هم عادت كردید، به رقم‌های بعدی بروید تا به سطح 10 درصد برسید.

مجله زندگی ایده آل

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

    دانلود رایگان فیلم آموزش تعمیرات پراید

    دانلود کتاب پرورش مرغ

    دانلود فیلم آموزشی پرورش شترمرغ

    شروع كسب و كار

    انديشه كسب و كار

    خروج از كسب و كار

    ارتقاي كسب و كار

    مديريت كسب و كار

    دلايل شكست كسب و كار

    پنج مهارت كسب و كار آينده ساز

    میلیاردرهای ایران چه کسانی هستند؟

    ثروتمندترین زن و هشتمین میلیاردر ایران

    7 اصل زندگی از زبان بیل گیتس

    گفتگو با محسن پهلوان آفریننده برند پدیده شاندیز

    مولتی میلیاردر "ایرانی" از زندگی اش می گوید

    10 درس بزرگ از 10 میلیاردر مشهور

    همین الان افکار منفی رو دور بریزیم

    كارآفريني و روانشناسي

    ۷ عادتی که افراد موفق ندارند!

    این 14 تئوری کسب و کار را از دست ندهید

    ميليونرها چه كساني هستند؟

    رمز و راز آدم‌های همیشه بدهکار

    چگونه این ماست فروش، میلیاردر شد!

    خصوصيات افراد خلاق

    داستان موفقیت کریستوفر گاردنر، کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی

    ۱۰ گام تا ایجاد کسب و کار در خانه

    پرورش شترمرغ تجربه ای سودآور

    سود و مزایا در کسب‌وکارهای کوچک

    هفت مرحله برای تهیه طرح پیشنهاد فروش

    22 قانون بنیادی مدیریت بازار

    نحوه بازاریابی یک محصول جدید (نمونه عملي)

    طراحی استراتژی کسب و کار

    جایگزین‌هایی برای بیرون بردن کسب‌و‌کار از منزل

    12علامتی که نشان می‌دهد شما می‌توانید کارآفرین شوید

    چه کنید تا مشتریانتان هرگز شما را فراموش نکنند

    غافلگیری؛ قدرتمندترین ابزار بازاریابی

    پنج رویکرد کارآمد برای حل نوآورانه‌تر مسائل کسب‌وکار

    راز موفقیت 55 سال تجارت آقای عسگراولادی

    کسب و کارهای کوچک پرسود

    استراتژی بازاریابی اینترنتی

    9 راه برای کسب درآمد اینترنتی از سایت و وبلاگ

    کسب درآمد به روش بازاریابی اینترنتی اطلاعات

    روش های کسب درآمد از بورس و خرید سهام

    راه های کسب درآمد از اینترنت

    راه های کسب درآمد در بازار سرمایه ( بورس )

    ويژگي‌هاي بازارياب خوب چيست

    اصول کسب در آمد ازاینترنت

    راهی ساده برای تشخیص مردانی که پولدار می شوند!!

    پنج قانون کسب درآمد از اینترنت!

    چگونه از وبلاگ نويسي كسب درآمد كنيم؟

    چطور از صفر شروع كنید و پولدار شوید

    همه چی درباره ثروتمندان .....

    چگونه بیل گیتس در دفترش کار می‌کند؟ ( از زبان خود بیل گیتس )

    گزارشی جالب از میلیاردهایی که دیپلم ندارند…!

    آنهایی که از گاراژ منزل خود شروع کردند و دنیا را تسخیر کردند!

    جدیدترین میلیاردر دنیای آی تی را بشناسید....

    پولدارهای امروز در 25 سالگی چه می کردند؟!

    مزایای خرید و فروش اینترنتی

    دلایل اصلی افت بازار فروش وب سایت ها

    چرا یک کسب و کار با خطر شکست مواجه است؟

    انواع مدل‌هاى تجارت الكترونیكى بر مبنای نوع مبادلات

    چگونه یک کسب و کار مناسب را آغاز کنیم؟

    چگونه باید ایجاد اشتغال كرد؟ کارآفرینی پادزهر بیکاری

    پر درآمد ترین مشاغل جهان

    پولدارترین ایرانی کیست؟

    انواع كسب و كارهای اینترنتی

    کس بو کار اینترنتی چیست؟

    تعاریف تجارت الکترونیک

    5 روش برای از دست دادن مشتری

    تجارت الکترونیک

    چگونگی شروع یک کسب و کار آنلاین

    راه های کسب درآمد در دوران دانشجویی

    کشت گوجه فرنگی در گلخانه

    دانلود کتاب آموزش کسب درآمد و مشاغل درآمدزا در اوقات بیکاری

    خانه كارآفرِینان ایران

    مشاغل خانگی و ایجاد شغل

    آموزش شغلی ،مهم ولی کم رونق

    دانلود کتاب آموزش خیاطی به روش ساده

    از آسان‌ ترین راه به شغل مناسب برسیدآشنایی با مشاغل خانگی(قسمت دوم)

    شنایی با مشاغل خانگی(قسمت اول)

    شرط برای 3 تا 5 میلیون وام اشتغال/ پرونده 31 ماهه مشاغل خانگی

    پرداخت 400 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در بهار 91پرداخت 400 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در بهار 91

    با 7 نوع مشاغل خانگی آشنا شوید

    لیست کامل مشاغل تایید شده خانگی

    14 پرسش مردم از مشاغل خانگي

    راز موفقیت کسب و کارهای کوچک


    آمار سایت
  • کل مطالب : 863
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 450
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 567
  • بازدید سال : 3,697
  • بازدید کلی : 71,910